Tilfreds, eller pengene retur!

Det er nu snart 5. mdr. siden, at jeg udgav “Sælg mere på Nettet” – hvilke 5 mdr.! Jeg har holdt ca. 20 danske og internationale foredrag og har opnået højeste karakterer i samtlige boganmeldelser – det skal fejres. Derfor tilbyder jeg nu en 60-dages tilfredshedsgaranti: er du ikke tilfreds med bogen, så får du pengene retur.

60-dages tilfredshedsgaranti
Jeg ønsker kun at have tilfredse kunder. Det kan måske lyde som en slidt kliché, men jeg befinder mig i et benhårdt marked. Leverer jeg ikke varen, så kan jeg hurtigt lukke min virksomhed. Jeg skal med andre ord skabe betydningsfulde kommercielle resultater for hver eneste virksomhed jeg rådgiver.

Derfor regner jeg altid på, hvor meget mere jeg kan hjælpe en potentiel ny kunde med at øge sin omsætning, som forudsætning for et eventuelt samarbejde. Hvis jeg er usikker på, om forudsætningerne er tilstede til at levere et godt kommercielt resultat, så takker jeg nej til opgaven, da kunden skal være tilfreds. Dette er årsagen til, at jeg har hjulpet mine kunder til at øge deres omsætning med 15 – 300% – en samlet omsætningsstigning der igennem årene beløber sig til
mere end 1 milliard DKK!

Dette princip fører jeg nu videre til “Sælg mere på Nettet“. Da bogen er prisfastsat som en fagbog der skaber en stor kommerciel værdi for dig og din virksomhed (læs mere om dette i bunden af denne side), er jeg bekendt med, at bogen kan være en større købsbeslutning for nogle. Udover at du kan læse første kapitel gratis, får du derfor nu mulighed for, at få dine penge retur, hvis du ikke er tilfreds med bogens faglige indhold. Denne tilfredshedsgaranti gælder op til 60 dage efter købetidspunktet.

Du kan få pengene retur hvis:

  • Du har læst hele bogen.
  • Du ikke er tilfreds med bogens faglige indhold og kan begrunde dette: Fx hvis du ikke mener, at bogen kan hjælpe dig eller din virksomhed til at tjene flere penge på Nettet.
  • Du ikke har udskrevet, udlånt eller på anden måde kopieret eller tilgængeliggjort bogen til andre, ud over hvad, der har været nødvendigt for, at du selv kunne læse bogen.
  • Du ikke har optimeret din hjemmeside på baggrund af bogens anbefalinger, eksempler og metoder.
  • Du kontakter mig på tlf. + 45 33 29 99 89 og forklarer, hvori din utilfredshed består (du kan ikke nøjes med at sende en e-mail).

….du kan med andre ord ikke købe bogen for 5 minutter senere, at sende mig en mail om, at du skal have dine penge retur. Hvis du dog har læst (hele) bogen og med hånden på hjertet kan forklare mig, hvorfor den ikke er de penge værd du har givet for den, så får du pengene retur – deri består garantien.

Hvordan tør du?
Nu sidder du måske med tanken: “Hvordan tør du tilbyde folk, at få deres penge retur – er du ikke bange for, at nogle vil snyde dig?”. Hvis man bare kunne sende mig en mail og skrive at man ikke er tilfreds med bogen, så jo. Men, da folk skal ringe til mig og personligt forklare, hvori deres eventuelle utilfredshed består, så nej. Især fordi at bogen er blevet så godt modtaget, at jeg kun har modtaget positivt feedback i en grad jeg slet ikke turde håbe på, da jeg skrev den.

Har han behov for en tilfredsgaranti?
Du tænker måske også: “En tilfredshedsgaranti? Har han virkelig brug for det for at sælge sin bog?”. Nej, det har jeg ikke. Bogen sælger godt – jeg skal bestemt ikke klage. Men, det er ikke alle der har hørt et af mine foredrag eller modtaget min rådgivning. Nogle kender mig udelukkende af navn, men ikke af gavn – deri er en stor forskel.

Herudover har jeg også lyst til at udfordre den traditionelle måde at skrive, udgive og sælge fagbøger på. Mange forfattere – af især amerikanske lærebøger – får løn baseret på mængden af indhold de skriver og ikke baseret på den kommercielle værdi deres bøger skaber. Sådan en type forfatter har jeg ikke lyst til at være. Hos mig handler det om, at du skal tjene flere penge ved at købe min bog – punktum.

Er du i tvivl?
Derfor ser jeg det som en mulighed for, at dem som evt. er i tvivl om, hvorvidt bogen er pengene værd, kan få syn for sagn. En ting er markedsføring der kan lyde “for godt til at være sandt”, noget andet er selv at danne sin egen vurdering. Den mulighed for du nu. Nu kan du købe bogen, læse den og hvis du ikke er tilfreds med dens faglige indhold (hvilket jeg er sikker på, at du bliver), så får du pengene retur.

Garantien gælder fra i dag
Denne 60-dages tilfredshedsgaranti gælder fra i dag. Jeg håber, at den vil hjælpe dig til at øge omsætningen mest muligt i din Netbutik – rigtig god læselyst!

Læs om bogen.

NB: kommentér gerne.

Posted in e-bog, E-handel, Sælg mere på Nettet, Tilfredshedsgaranti.

11 Comments

  1. Jeg synes det er en rigtig fin ide og noget som mange har testet før med stor succes. Havde du været rigtig fræk, så havde du gjort garantien endnu længere. Kommer til at tænke på historien om skoproducenten der gav kunden penge tilbage for en sko der vist var 30 år gammel (kan ikke lige finde linket).

    Fordi det var så underligt, så fik det gjort det til en hel marketing gimmick.

    Jeg er meget spændt på at høre konklusionen af dette tiltag, men er overbevist om at det vil have en positiv effekt på salget uanset de enkelte bøger du måske får tilbage.

    • Hej Mikael. Tak for dine input. Jeg har tænkt meget over perioden, hvori garantien skal gælde. De fleste sætter den faktisk til 30 dage, men jeg synes 60 dage bør være tid nok til at læse bogen? Jeg skal nok dele erfaringer med testen senere på året.

      • Jeg er helt enig i at 60 dage burde være rigeligt. Dog har jeg også en ide om, at det ikke nødvendigvis sker fordi folk har travlt med en masse andre ting.

        Igen kan jeg ikke finde kilden, men mener at have læst flere undersøgelser hvor andelen der kom retur faldt i takt med at perioden for at sende varen retur steg. For kan man “altid” sende den tilbage, så haster det ikke og man får det aldrig gjort.

        Dejligt at du vil dele resultaterne af testen også.

        • Hej Mikael. Interessant pointe vedr. tid – du må meget gerne sende et link, hvis du finder det. Fortsat rigtig god arbejdslyst.

  2. Hej Benjamin

    Det er et meget generøst tilbud 🙂

    Håber det giver anledning til at du får solgt endnu flere eksemplarer af din bog og at folk bliver tilfredse og beholder den 🙂

    /Grosen Friis

    • Hej Grosen Friis. Tak 🙂 Jeg synes det er på sin plads, at folk kan få syn for sagn = 100% produkt gennemsigtighed.

  3. @Mikael – Jeg mener også Thorborg har snakket om at det er en god idé at tilbyde 30 dages returret netop fordi de færreste kommer tilbage efter 14 dage, og alle de andre bliver overrasket over den gode service (men benytter den ikke).

    • Hej Andreas – tak for input. I mit tilfælde kan det være, at jeg på et tidspunkt udvider garantien til 90 i stedet for 60 dage.

  4. Gode overvejelser, og tillykke med det gode salg og de fine anmeldelser. Jeg har ikke tidligere set bogen, så vil da lige tjekke den ud!

    Hav en dejlig dag
    Oliver, WebMatros

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *