Ny bog om mobil e-handel

Siden sidste år er der kommet 61% flere nordiske mobilforbrugere og mobil e-handel via tablets og smartphones er i fortsat hastig vækst. Da der er mange forskellige bud på, hvordan man bygger en god mobil ehandelsløsning, har jeg valgt at skrive en ny bog om emnet baseret på brugertests af verdens største hjemmesider.

En bog du ikke kan købe andre steder
Der er allerede skrevet mange gode bøger om mobil e-handel. De har dog alle det til fælles, at de forklarer, hvad der der er godt og skidt ved de hjemmesider de har brugertestet eller analyseret.

Mange af disse bøger er virkelig gode og de giver adgang til en spændende viden. Men, hvad gør du, når du har læst bøgerne? Hvordan omsætter du bøgernes anbefalinger til helt konkrete løsninger?

Bogen er en komplet guide
Min nye bog om mobil e-handel forklarer dig derimod side for side, skærmbillede for skærmbillede, hvordan du bygger en best case mobil ehandel-løsning baseret på brugertest af verdens største hjemmesider, såsom:

Cases.i.bog

I et tæt samarbejder med UserTribe, har vi sat over 100 mennesker til at brugerteste disse hjemmesider i USA, UK, Danmark, etc., hvor de har fået til at opgave at købe og returnere produkter.

Disse tests har givet adgang til en helt ny og statistisk set korrekt viden, som jeg har omsat til konkrete løsningsforslag. Hermed får du adgang til en viden der gør, at du kan bygge eller optimere din mobile e-handelsløsning korrekt i første forsøg.

På denne vis sparer du penge på fejlinvesteringer, øger din omsætning mest muligt og du kan potentielt set spare mange hundrede tusinde kroner på eksterne konsulenter.

Se en video fra ASOS
De mange mennesker har brugertestet løsningerne hjemme fra deres stuer, hvor de ikke har fået nogen form for hjælp. Det betyder, at deres adfærd afspejler den som rigtige kunder har, når de handler på din mobile hjemmeside.

Nedenfor kan du se et uddrag fra en brugertest af ASOS, hvor du kan se hvor vigtigt det er at udarbejde en navigation og filtre der er optimeret til smartphones:

 

Et direkte og letforståeligt opslagsværk
Jeg har sat en stor ære i at skrive en bog, der på samme vis som min forrige bog – Sælg mere på Nettet – er skrevet i et meget letforståeligt sprog, med helt konkrete løsningsforslag.

Bogen er skrevet med udgangspunkt i kundens købeoplevelse i forhold til bl.a.:

  • Kundens første indtryk
  • Sådan motiverer du kunden til at handle
  • Skab en nem og enkel navigation og filtre
  • Søgning
  • Produktoversigter
  • Produktsider
  • Læg i kurv
  • Indkøbskurv
  • Købeflow
  • Indholdssider
  • Hjælp
  • Fejlbeskeder
  • Etc.

Det betyder, at bogen er nem at læse og at den henvender sig til såvel store som mindre virksomheder.

Få svar på vigtige spørgsmål 
I bogen får du også direkte og konkrete svar på nogle af de spørgsmål der typisk kommer til overfladen, når man skal bygge en mobil e-handelsløsning:

  • Skal vi benytte responsive design?
  • Skal vi bygge én løsning til Tablets og SmartPhones?
  • Skal vi arbejde med mobile first?
  • Skal vi have en App?
  • Hvordan fungerer betaling på mobilen?
  • Mv.

Skriv dig op til bogen i dag
Du kan allerede nu skrive dig op til bogen på mobil-ehandel.dk og hermed være sikker på, at din konkurrent ikke køber bogen før dig.

Jeg har endnu ikke fastsat en udgivelsesdato, men jeg arbejder p.t. stort set udelukkende på at skrive bogen, så jeg forventer, at den udkommer inden sommerferien.

Vær med til at skrive bogen
Hvis du har emner om mobil e-handel som du ønsker skal indgå i bogen, så skriv endelig en kommentar til dette indlæg – det vil jeg i høj grad værdsætte og det giver dig en mulighed for at sætte dit præg på bogen. 

Posted in e-bog, Mobil e-handel, Responsive design.

2 Comments

  1. – kobling til sociale medier, fx login med Facebook og Google plus
    – optimering ift SEO
    – tips til øget hastighed på sitene
    – responsive design vs mobilsite – fordele og ulemper
    – hvordan forventer kunderne i dag at smartphone og tablet sider er opbygget – hvad er normerne
    – skal al funktionalitet på smartphonen kunne nås med tommeltotterne
    – skal man betragte mobilen mere som en søgekanal, eller kan man få den til at blive en lige så god salgskanal som web

    • Hej Andreas. Tusind tak fordi, at du tog dig tid til at komme med input – det værdsætter jeg meget! Mvh, Benjamin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *